VONDELPARKHONDEN:

vondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjesvondelparkhondjes

jaaroverzicht oktober 2011 tot 31 december 2012

21-05-2013

Hopelijk kunnen we ons ‘actievoeren” een beetje naar de achtergrond schuiven en ons richten op een constructief samenwerkingsverband. Ge Meijer neemt het voorzitterschap voor zijn rekening en Barbara Stradmeijer is ons komen versterken.
29 maart 2012. Er wordt er een conferentie belegd door het Stadsdeel samen met de Vrienden van het Vondelpark samen met diverse gebruikersgroepen van het park. Uiteraard worden wij ook uitgenodigd.
Op deze avond wordt ook de Vondelkabouter, een initiatief van reclamebureau Kessels Kramer en ontworpen door kunstenaar Parra, gelanceerd en wordt onze medewerking gevraagd om zoals het stadsdeel dat noemt “Amsterdammers en toeristen te kunnen laten genieten van dit bijzondere park”. Met een geschatte hoeveelheid zwerfafval van 350 duizend kilo en zo’n 12 miljoen bezoekers per jaar vraagt het stadsdeel ons mee te werken aan een schoon Vondelpark. Hiervoor zullen diverse gebruikersgroepen een of meerdere dagen gastheer zijn in het Vondelpark. Uiteraard heeft ook onze vereniging toegezegd mee te zullen doen. Het persmoment is op 23 april en dan zal de bal gaan rollen.
3 April 2012. Onze Vondelpark Z-card.
In een nieuwsbrief die u allen per post heeft ontvangen wordt u de eerste Vondel Z-Card aangeboden.
Zoals u weet is er veel discussie geweest de afgelopen jaren over het aanlijngebod op de verharde paden en het geseizoeneerd afsluiten van delen van het park in de zomerperiode.
Met het Stadsdeel heeft de VHV sinds die tijd veel om de tafel gezeten met als doel om deze regels van tafel te krijgen.
De VHV heeft een pilot voorstel met de verantwoordelijke wethouder besproken en hij was hier enthousiast over.
Wij kregen toestemming om dit pilotproject verder uit te werken.
Het stadsdeel was, na onze presentatie erg enthousiast en gaf eigenlijk direct groen licht voor een verdere uitwerking.

3 juni 2012. Dag van het park. Op deze dag willen wij weer graag een Hondenspelletjesdag organiseren. Helaas krijgen wij geen toestemming van de parkbeheerder.
20 juni 2012. Gastheer Vondelpark. Het stadsdeel biedt ons een training gastheerschap aan. Op deze avond krijgen wij een training en een lezing over cultuurverschillen en over straatcultuur/korte lontjes. E.a. wordt gepresenteerd door de heer Hans Kaldenbach in samenwerking met een acteur. Het was een zeer leerzame avond.
16 sept. 2012. Spelletjesdag 2e keer. Op 16 september 2012 organiseren wij voor de tweede keer onze spelletjes dag voor hond en eigenaar.
Het wordt een drukke en gezellige dag die mede mogelijk gemaakt wordt door de medewerking van de dierenarts op de Overtoom en de deskundigen van de hondenschool van de dierenbescherming. Ook de dierenwinkels dragen lekkere zakjes snoep toe. Er kan een schilderij van je hond gemaakt worden en er zijn deskundigen waar je vragen aan kunt stellen betreffende je huisdier. Ook de wethouder belast met de portefeuille Vondelpark komt langs en ziet hoe een ontzettend leuke dag het is geworden. Geen incidenten, geen ongeregeldheden en prachtig weer. En alles helemaal schoon als we weggaan. Dat doen we graag dit jaar weer.
December 2012. We besluiten onze ledenvergadering uit te stellen tot een later tijdstip.
Lidia van Oostveen Secretaris.